يوليو 18، 2008

يوم سعيد



هو فعلا كان يوم سعيد - بس مش بتاع عبد الوهاب - ده بتاعنا احنا كمدونى بورسعيد
من يوم ما كلمنى بابا ابو خالد وقالى عايزين نعمل لقاء لمدوني بورسعيد وانا بجد مبسوطة ان اخيرا هنتجمع ونتعرف وخصوصا ان منعرفش من مدونى بورسعيد غير عدد قليل قوى
الفرحة كمان زادت لما عرفت ان فيه مدونين هيجولنا مخصوص من القاهرة يشاركونا اليوم ده
حاولنا على اد ما نقدر نعرف الناس بالتجمع وميعاده سواء من خلال المدونات ، زى ما عمل بابا ابو خالد وعيلة مفترية وحتى محمد داوود (دبابيس ) اللى بشكره بجد لان على الرغم من عدم تواجده فى مصر حاليا لكن كان مهتم باللقاء زينا واكتر ، وحاول يساعدنا بشتى الطرق
كمان حاولنا نعرف الناس من خلال جروب مدونى بورسعيد على الفيسبوك
*****
اما بقى عن اليوم فاحكيلكم بقى ايه اللى حصل ، كنت عامله حسابى اوصل بدرى علشان انتظر الناس اللى جايه ، وفعلا وصلت هناك حوالى الساعه سته وربع انا واختى دعاء (ربع ضارب )
شوية لقيت بابا ابو خالد بيقولى ان الناس وصلت من القاهرة وهييجوا كلهم معاه ، قلت كويس وصلوا الحمد لله
شوية لقيت محمد (كراكيب شيكو ) جه ، وشيكو من الشخصيات الجدعه قوى ، وكفايه انه جه من بدرى علشان يستنى الناس ، وانا شخصيا بعتبره اخويا الصغير حلاوة
بعديه جه استاذ طارق الغنام (بورسعيدى ) وبجد واحد من الشخصيات اللى بحترمها وتحسه هادى كده ووقور، ودايما نفسه يعمل اى حاجه تفيد البلد والناس
شويتين كمان والاقيلكم شيمو داخله علينا (عيلة مفترية ) وطبعا هاتك يا سلامات وقبلات ، كانت وحشانى بجد المضروبة
واحنا قاعدين كده الاقيلكم واحدة زى السكر جاية تسالنا انتوا مدونين ؟ قلنالها اه ، قالتلنا انا نهر الحب (مدونة اوتار ) ، اتبسطت جدا انها قدرت تيجى خصوصا انى كنت فاكراها زعلت علشان معرفناش انها من بورسعيد ، بس بجد ايناس طلعت لذيذه قوى وحبوبه وكمان اختها زى العسل
لحد كده وخلصوا مدونين بورسعيد ، اه متستغربوش ، للاسف هم دول اللى حضروا من مدونى بورسعيد بالرغم من انى عرفت ناس كتير سواء عن طريق الجروب او عن طريق التليفون ، لكن للاسف البعض كان عنده ظروف والبعض الاخر محضرش
*****
المهم وصل ابو خالد ومعاه رحاب (كوكب آبى ) قلتى الحلوة ، رودى (بنوتة مصرية ) برقتها الجميله ، دوللى (قوس قزح ) اللى كنت مبسوطة بجد انها جت خصوصا ان يوم الحفله متكلمناش ، احمد ( احمد سكر ) بهدوئه وكلامه القليل ، خالد (همس الاحباب ) ودى كانت اول مرة نتقابل ، وعم الشباب والرياضه احمد (سوووو )
*****
المهم بعد ما الكل اتعرفوا وقعدوا ، بابا كان عامل حسابه نحتفل بعيد ميلاد خالد ، وجايبلنا معاه تورته وحاجات حلوة كتير ، عارفين احساس العيال الصغيرة اللى باباهم واخدهم يفسحهم وجايبلهم كل حاجه حلوة ، اهو ده بجد اللى حسيناه ، اللى حصل بقى ان المكان للاسف مكانش مناسب ، وانا بعتذر للجميع عن اختيارى ليه ، انا كانت وجهه نظرى ان نادى قعدته افضل من كافيتريا ، لكن للاسف طلع حر جدا وكمان زحمه ، فقررنا نشد الرحال بناء على رغبة الجميع ونروح نقعد فى كافيتريا على البحر من اختيار بابا
*****
مش قادرة اقولكم القعده كانت حلوة اد ايه ، وبدا سووو يصورنا وطبعا طلع فضايح ، كمان ايناس صورت بس قلنا مفيش حاجه تتنشر، دوللى قطعت التورتة هى ورودى ، وقعدنا ناكل ونتكلم ، هتقولولى اتكلمتم فى ايه ؟ هقولكم فى حاجات كتير قوى ، عن التدوين والمدونات ، اختيارنا لاسماء مدوناتنا ،عن الاختلاف فى الراى ، عن السينما والافلام والاغانى ، عن تاخر وتعدد الزواج ، وحاجات تانية كتير وفى وسط ماحنا بنتكلم عن ده كله ، كنا بنستنشق كل انواع الدخان من سووو اللى كان فاضل شوية ويبقى مدخنة بطاطا ، مديها سجاير وشيشة لما سطلنا
*****
البعض كان ماشاء الله بيتكلم فى كذا موضوع ، والبعض متكلمش كتير خصوصا احمد سكر وخالد ، اللى حسيتهم هاديين قوى ، عن نفسى كنت حاسه انى رغاية قوى غير كده كان صوتى عالى ، مش عن قصد لا سمح الله بس منها لله الطرحه الساتان خلتنى مش سامعه نفسى فبالتالى بقيت اعلى صوتى
*****
للاسف الوقت الحلو بيعدى بسرعه ، وحبايبنا من القاهرة قاموا الساعه 9.50 مضطرين علشان يلحقوا يسافروا بالسلامه ، ودوللى كمان قامت علشان سايبة ولادها فى القرية ، لكن اتفقنا اننا هنتقابل تانى ان شاء الله فى القاهرة ، وبالنسبة للبنات وعدنا رودى وآبى اننا نحضر اللقاء الحريمى المرة الجاية
اما البورسعيدية فكملوا القعده ، وبصراحه كانت ممتعه جدا بوجود بابا ابو خالد بحكمته ، وطارق بعقله الجميل ، وايناس بلباقتها وتفكيرها ، وشيماء بخفه دمها وحضورها ، وشيكو بشقاوته واتفقنا ان لقاءنا يكون بشكل دورى ان شاء الله
*****
حاجه واحدة بس اللى كانت مضيقانى، الناس اللى محضرتش من مدونى بورسعيد ، وبقولهم ميصحش نكون فى البلد ومنحضرش وناس تيجى سفر 3 ساعات علشان تشاركنا اليوم ده ، كنت اتمنى اهتمام اكتر من كده
*****
عموما احب اشكر من كل قلبى ابونا العزيز/ابو خالد على كرم ضيافته لينا ، بجد حسسنا اننا كلنا اولاده ومبخلش علينا باى حاجه ، كان فاضل يشيلنا من على الارض شيل
بشكر الاستاذ/ محمد داوود على اهتمامه باللقاء رغم بعد المسافه ، وده شئ للاسف معملهوش الناس اللى مقيمه داخل بورسعيد
بشكر/ آبى وسووو و دوللى ورودى وخالد واحمد على اهتمامهم وحضورهم ، وبقولهم نورتوا البلد ونورتونا
بشكر/ طارق وشيماء وايناس وشيكو ودعاء على حضورهم ، وان شاء الله تتكرر لقاءاتنا
واخيرا بشكر /حبه النوفالجين ، التى لولا مفعولها السريع فى القضاء على المغص الفاجئ اللى جالى ، مكنتش قدرت احضر اللقاء الجميل ده وساعتها كان يبقى بجد هو ده عيبه

49 عرفوا عيبها:

kochia on 18 يوليو 2008 في 11:24 م يقول...

رغم اي عيوب مهما كانت
لكن كفاية المبادرة
وكفاية الناس اللي اتقابلوا
اللي يعرفواعن بعض بس سطور علي ورق
او علي النت بمعني اصح
وكفاية الاتفاق علي افكار واحدة واحساس واحد وشعورواحد

وبورسعيد من البلاد اللي ليها شخصية متفرده جدا وروح ووطنية عالية وانا احترم كلمدون بورسعيدي اشترك في اللقاء او اهتم بيه او ساهم في الاعداد له

وانا متاكدة ان اللقاء الجاي هيكون احسن من كدة بكتير

ويمكن تعملوه في الاستاد نفسه من كتر العدد
انا شخصيا هاجي المرة الجاية
وعلي فكرةانا رغم اني معرفش معظم المدونين يعني بس كنت فعلا ناوية اروح لوكنت في بورسعيد في الفترة دي كنت رحت
بس للاسف هروح شهر 8

تحياتي للجميع
وان شاء الله تتكرر دايما بالخير

محمد الهادى غانم on 19 يوليو 2008 في 12:31 ص يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
انا بصراحه مبسوط وحزين طبعا انتي عارفه اني مبسوط من ايه وحزين علي ايه
اولا انا مبسوط علي اللقاء الناجح ده واحب احيي اولا الناس اللي من بره بورسعيد والليجم عشان الاجتماع واوجه لهم كامل احترامي .
ثانيا انا زعلان وحزيم من عدم وجودي معاكم في مثل هذا اليوم واظن انا فعلا وضحت ان فيه ظروف جامده خلتني مقدرش اجي الاجتماع .
اتمني لكم دوام التوفيق
بس انا لازم اوجه لكي اللوم لأني من الشخصيات اللي محبش ازعل من حد او ازعل مني حد الحمد لله انا عندي شعور ان مفيش بيحب البلد دي اكتر مني لأني فعلا بدوب واعشق واموت في تراب بورسعيد وريحه هوا بورسعيد بس مش معني ان فيه ظروف خلتني مجيش ان انا مش قد المسئولية او مش بحب البلد دي لا والله لأني فعلا نفسي اموت نفسي فدا بلدي متزعليش مني بس فعلا لو انتي عندك ظروف مجنتيش هتيجي وكنتي هتزعلي لو حد وجهلك اللوم علي عدم حضورك ، يمكن انا عارف ان كلامي ممكن ينرفزك بس فعلا انا حسيت ان انا مليش لازمه علي العموم انا فعلا معاكم حتي لو ايه وان شاء الله لو ربنا اداني في العمر بقيه هتعرفي قد ايه انا فعلا بحب البلد دي وبحبكوا كلكوا .
مع السلامة والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Mafrousa on 19 يوليو 2008 في 12:53 ص يقول...

حبيبتى القاءات اللي زي ديه مش ملزمه
اللي عاوز يجي ماشي
ز
و اللي مش عاوز بؤاحته
فيه ناس بتحب انها تفضل مستتره
انا شخصيا واحده منهم
مش علشان حاجه .. بس لان الشخصية التدوينيه.. تكون مكمله للشخصيه الاصليه و تكمل ما بها من نواقص ان وجدت
فمتزعليش لامه مش الزاام
ربنا يديم التواصل ما بيننا حتى لو من غير رؤية

فاتيما on 19 يوليو 2008 في 1:58 ص يقول...

بيبو
كان نفسى آجى و الله
بس فرمانات الحاجة أم فاتيما بقى
مفيش صور ليه يا داليا ؟؟
طب داليا و رودى و آبى هانم و سكر و خالد و سووو دول تبعنا
أبو خالد الجميل برضو شوفناه لحسن حظنا
طب مدونى بورسعيد الحلوين اللى قولتى أساميهم متصوروش ليه بقى ؟؟؟
يعنى كان نفسى أشوفهم
المرة الجاية إن شاء الله
و فرحانة إنك هتيجى التجمع الحريمى القادم
الحمدلله إنبسطتوا
عقبال كل مرة و يكون العدد اكبر من كدا
تحياتى يا حبيبتى

Mohamed Dawod on 19 يوليو 2008 في 5:41 ص يقول...

بسم الله ماشاء الله عليكم.....الفرحه والانبساط اللى واضحين فى كلامك انتى وشيماء نقلوا الفرحه لينا كلنا..حقيقى يحسسوا بأهمية اللقاءات اللى من النوع ده ويندموا أى واحد كان عنده فرصه انه يحضر لقاء زى ده ومحضرش....بالنسبه لك انتى ربنا يديكى الصحه كان واضح للكل نشاطك فى التنظيم والتفكير للتجمع وشخصيتك الديناميكيه العاليه....وبارك الله لصاحب الدعوه عمى أبو خالد ربنا يديله الصحه اللى هو مش أب للمدونين البورسعيديه بس لا أب لمدونى مصر كلهم...المفاجأه الحقيقيه بالنسبه لى انى كنت فاكر ان الاستاذ طارق الغنام عايش بره مصر زى حالاتى كده....مش عارف ليه جالى الأحساس ده من حاجه قرتها فى المدونه عنده...بس الحمد لله طلع منور بلده...الحاجه اللى اتفقتى عليها انتى وشيماء موضوع الدخان اللى بيسطل ده هو سو كان بيشرب ايه؟ ده حتى الكلورتس دوخكم لا واضح ان انتم بقى اللى دماغكم خفيفه قوى....انشاء الله واتمنى ان الظروف تسمح واتعرف بالشخصيات الجميله دى كلها فى أول اجازه ليا فى مصر انشاء الله.....تحياتى ليكى كتيييييير قوى وشكرا

Empress appy on 19 يوليو 2008 في 8:23 ص يقول...

دولل
بجد انا اللى بشكركم كلكم على اليوم التحفه ده اه انا روحى طلعت فى العربيه بس عادى يعنى رجعتها تانى
بجد ان كان عليا كنت عاوزة اقعد طول الوقت معاكم بس علشان رودى بقى وبنتها وبجد بشكركم كلكم على اليوم مع ان كان نفسى اركب عجله هههههههههههههههه
وكنتم هضيعوا زامبتيكا مستقبلى بس مش مهم
ميرسى قوى ليكم بجد

اوعى تفكر on 19 يوليو 2008 في 10:38 ص يقول...

ياعينى على التجمعات
كمان بتتقابلوا
ماشى يا بختكم
بس على فكره اكتر من تلاته فى الجلسه خطر

د. إيمان مكاوي on 19 يوليو 2008 في 11:10 ص يقول...

سعيده بتعرفي عليك وعلى مدونتك الجميله ..حسيت منها روح إنسانه طيبه
ربنا يكرمك
ويجعل دايما تجمعاتكم خير وفرح ..يسعدني التعرف عليك لو أسعدني الحظ وحضرت التجمع الحريمي
تحياتي

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 5:54 م يقول...

kochia
--------
ميرسى ليكى ولكلامك الحلو
ورايك الجميل فى بورسعيد
ياريت تعرفينى هتكونى موجوده امتى بالظبط علشان نحاول نظبك الميعاد الجاى ويكون مناسب لظروف كل الناس
ويشرفنا حضورك ان شاء الله

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 5:58 م يقول...

محمد الهادى
----------
والله يا محمد انا مقصدك بكلامى
انا عارفه ظروفك ، وانت كلمتنى قبلها واعتذرت وانا مقدرة ظروفك
انا بتكلم عن ناس كان المفروض انها جاية ومجتش ومعتذرتش مع العلم اننا ظبطنا الميعاد علشان يناسب ظروفهم
فده اللى ضايقنى
وبعدين مش معقول يكون تجمع لمدونى بورسعيد ويبقى 5 او 6 مدونين بس مع العلم ان العدد اللى موجود فى بورسعيد لا باس به

متزعلش من كلامى يا محمد انا مقصدكش والله وعارفه ان لو كانت ظروفك تسمح كنت هتكون اول واحد موجود

سلامى لك

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 6:01 م يقول...

واحده مفروسه
------------
انا عارفه يا حبيبتى انها مش ملزمة
ومقلتش اجبارى الناس تحضر
انا بتكلم عن الوعود اللى فى الهوا خصوصا لما يكون فيه ناس اكدت حضورها
وظبطنا الميعاد علشان خاطرها
وبعد كده الاقى مفيش حد
اكيد حاجه تضايق وتحرج
لكن كون المدون يعلن عن شخصيته او يظهر فى مكان دى حرية شخصية بالدرجه الاولى

تحياتى لكى

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 6:04 م يقول...

فاتيما
--------
ياستى كنتى تعالى انتى والحاجه ام فاتيما كده تبقى المسالة محلولة
بصى يا فاتيما سوو كان بيصور بموبايله فممكن تخليه يبعتلك الصور
لكن هم رغبتهم كانت كده فاحترمناها
عموما الاسماء اللى موجودة من البنات ان شاء الله تحضر اللقاء الحريمى الجاى وباذن الله تشوفيهم

وان شاء الله هيكون لينا لقاءات تانية بشكل دورى واتمنى تشرفينا
وتعالى ياستى انتى والعيلة كلها هنشيلكم فى عنينا
تحياتى يا احلى فاتيما

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 6:07 م يقول...

محمد داوود
----------
والله بجد اليوم كان ناقصك
ده كفايه مشاركتك لينا واهتمامك والحمد لله اننا قدرنا نوصل الفرحه اللى جوانا ليك
سووو كان بيشرب كل حاجه ممكن تولع
خصوصا الشيشه ، وهو يشرب واحنا اللى نعمل دماغ
والظاهر الكلورتس كان فيه حاجه هو كمان خلانا هيسنا على الاخر
ان شاء الله دى مش هتكون اخر مرة وفى انتظار عودتك ان شاء الله علشان نتقابل بيك

سلامى لك

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 6:09 م يقول...

آبى
---
قلتى الحلوة
مبسوطة بجد انى شفتك وكنت اتمنى نقضى يوم كامل كلنا مع بعض
ان شاء الله تيجى يوم كده من اوله ونتفسح سوا
ونركبك العجلة كمان
سلام يا قمر

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 6:11 م يقول...

اوعى تفكر
----------
ان شاء الله تشرفنا المرة الجاية
لكن ليه اكتر من 3 خطر
ده كل ما زاد العدد كل ما فرحنا بيكم اكتر

تحياتى لك

اهو ده عيبه on 19 يوليو 2008 في 6:13 م يقول...

ام البنين
---------
شرفتى ونورتى المدونة
ربنا يخليكى يارب ده من ذوقك واتمنى تكون عجبتك
وان شاء الله نتقابل على خير فى التجمع الحريمى لو ربنا اراد

اتمنى ان الزيارة تتكرر وتحياتى لكى

همس الاحباب on 19 يوليو 2008 في 8:40 م يقول...

اختى العزيزة / داليا
بصراحة سعيد جدا بوجود فى بورسعيد
ووسط هذه الكوكبة من المدونين والمدونات اللى باعتز بصداقتهم ومعرفتهم جميعا
واشكر كل من حضر هذا التجمع الجميل
واتمنى ان تتاح لنا الفرصة للقاء مرات ومرات وساعتها اتعرفى انى رغاى قوى مش هادى خالص زى ما انتى متخيلة بس الفرحة والانبهار بيكم خلتنى مش قادر اتكلم ههههه
شكرا لوالدى العزيز ابو خالد على كرم الضيافة
وبخصوصه انا انزل بوست مخصوص عن هذه المناسبة
تحياتى وتقديرى للجميع
خالد

Unknown on 19 يوليو 2008 في 8:45 م يقول...

داليا
حبيبتى انا سعيدة جدا انى اتعرفت عليكى وعلى دعاء اختك وعلى كل المجموعه وكمان فرحت خالص ان كان فى تجاوب من مدونى القاهرة اللى نوروا بورسعيد جداا انا بجد كنت سعيدة للغاية ويارب تتكرر اللقاءات
ونقدر نعمل شئ حلو لبلدنا نفخر به
ومرسى خالص على كلماتك الجميلة عنى
والله انتم بجد مصدر الفخر
شكرا للدعوة
وشكرا لبابا ابو خالد

حنين القلب on 19 يوليو 2008 في 9:43 م يقول...

والله كان نفسى اكون معاكم
المرة الجايه التجمع فى اسكندريه
وتنورينى ان شاء الله
بجد البوست بتاعك كان جميل
تسلم ايديكى
سلام يا داليا

خالد كامل on 20 يوليو 2008 في 12:49 ص يقول...

يااااااااااااااااااااه
نفسى احضر حاجة من التجمعات دى
بس ربنا اللى عالم اللى الواحد فيه
بس عامة ده مش أخر لقاء ان شاء الله
و هحاول على قد ما أقدر انى اجى اى اجتماع تانى
تحياتى ليكى
سلام

Soooo on 20 يوليو 2008 في 7:38 ص يقول...

ياسلام ياسلام
بقى انا بتاع بطاطا
طب ده انا حتى باكره الدخان ومش باطيق ريحته
وعشان كده تلاقيني على طول باحرق في السجاير

وبعدين مانا عوضتكم واديتلكم شوية حبوب مهلوسه وصراصير بنكهة المنتول .. حاجه متفشخره يعني

----

بجد انا سعيد جدا جدا جدا بطريقه انتي مش متخيلاها اني جيت وقعدت معاكم واتعرفت عليكم ولو اني عارفك انتي اصلا وعارف شيمو وطبعا بابايا العزيز ابو خالد .. لكن برضه فرحت اننا قعدنا واتكلمنا في كل حاجه .. وكلنا عيش وملح
!!!
قصدي كلنا تورته وحبشتكانات

وان شاء الله نتجمع تاني وتالت ورابع وعاشر .. وان شاء الله تكون تجمعات المدونين من كل مكان للخير وعلى خير

وربنا يوفقكم ويسعدكم ويبسطكم ويرضيكم دنيا وآخره يارب



سلاموووووووووز

shiko on 20 يوليو 2008 في 11:29 م يقول...

بجد بجد مبسوط جدا انى اتعرفت عليكم كلكم وكان اليوم فوق الرائع بجد .. حسيت اوى بالجو الاسرى اللى كان مسيطر على كل اللى موجودين وبجد بشكر ابو خالد ابونا كلنا اللى حسسنا احساس الاسرة بطريقة متتوصفش .. بجد شكرا لابو خالد ... وشكرا لكل اللى نوروا التجمع وخاصة اهل القاهرة اللى جايين 8 ساعات سفر بالجمال عشان يشوفونا نورتوا البلد بجد ( ايموشن مطلع لسانه ) .. وطبعا مش هانسى مجهود داليا فى تنظيم اليوم يا جماعه بجد الف شكر يا داليا انك وفرتيلنا يوم بالطريقة الروعة دى

tarek alghnam on 21 يوليو 2008 في 8:27 م يقول...

داليا
اسف على التأخير فى التعليق على مدونتك اللى انا بحبها جدا بس السبب النت
انتى كان ليكى دور كبير فى اللقاء فاسمحى لى ان احييكى واشكرك واتمنى تكرار التجربه
وبدعوكى لمدونتى تستلمى الواجب اللى ليكى
تقبلى تحياتى
ودمتى بود

اهو ده عيبه on 23 يوليو 2008 في 4:17 ص يقول...

همس الاحباب
-------------
والله يا استاذ خالد انا سعيده بمعرفتك ومقابلتك
وان شاء الله تتكرر اللقاءات تانى
يمكن علشان متكلمناش كتير فتخيلت انك شخصيه هادية وكده
بس ان شاء الله المرة الجاية نرغى اكتر
سلامى لك

اهو ده عيبه on 23 يوليو 2008 في 4:19 ص يقول...

نهر الحب
---------
ده انا اللى اسعد بمعرفتك يا ايناس
وبشكر بابا ابو خالد بجد لان لولا تفكيره فى التجمع ده مكناش اتعرفنا وكسبت معرفه شخصية ناضجه وهايلة زيك
وان شاء الله يكون لينا لقاء تانىقريب
سلامى لكى

اهو ده عيبه on 23 يوليو 2008 في 4:20 ص يقول...

حنين القلب
-----------
ازيك
يا ستى احنا نطول نيجى اسكندرية
ان شاء الله نحاول نلبى الدعوة
وشرفتى ونورتى المدونة
تحياتى

اهو ده عيبه on 23 يوليو 2008 في 4:22 ص يقول...

مهيج الجماهير
-------------
ربنا يعينك
وان شاء الله المرة الجاية تقدر تحضر
ونمتنى يكون فيه مشاركة من كل المدونين المساله مش مرتبطة بمدينة بعينها
تحياتى لك

اهو ده عيبه on 23 يوليو 2008 في 4:25 ص يقول...

سوووووووووو
-------------
وماله بتاع البطاطا على الاقل دخانه بيكسب فلوس
وحبوب ايه اللى بتتكلم عليها دى شيماء هيست منى خالص والناس بقت ماشية تتفرج علينا

وعموما والله انا اسعد بيكم وكنا عايزين الوقت يكون اطول من كده بس ان شاء الله فيه مرات جاية
ويكون فيها عيش وملح وحبشتكنات برضه

مع السلامو عليكم

اهو ده عيبه on 23 يوليو 2008 في 4:28 ص يقول...

شيكو
---------
الحمد لله كان يوم جميل واتبسطنا كلنا
وانت بجد شخصية لذيذه ودمك خفيف
ومبسوطة والله انك جيت ومتاخرتش وكنت مهتم
اما بقى الناس اللى انت عارفهم فهيتعلقوا :)
وياسيدى ولا مجهود ولا حاجه البركة فى بابا ابو خالد لان هو صاحب الفكرة من الاساس
تحياتى لك

اهو ده عيبه on 23 يوليو 2008 في 4:30 ص يقول...

طارق الغنام
-------------
مفيش تاخير ولا حاجه انت تشرفنى فى اى وقت
والله ولا دور ولا حاجه انا بس كنت متحمسة للفكرة وفرحانه وان شاء الله نكررها تانى وتكون احسن كمان
وان شاء الله اجاوب على التاج وربنا يستر
تحياتى لك

خالد كامل on 23 يوليو 2008 في 6:47 م يقول...

اختى العزيزة
انا سيبتلك واجب عندى
ورينا الاجابات الجامدة بقى
الواجب
هنا

تحياتى ليكى

سبهللة on 24 يوليو 2008 في 4:44 ص يقول...

تغطية هايلة
ربنا يديم المحبة بين المدونين
وبعدين انتى ايه حكايتك؟؟
مرة صداع ومرة مغص
اهتمى بنفسك شوية وروحى اعمل تحاليل واطمنى على نفسك وطمنينا عليكى
ثم ازاى تقولى ممنوع نشر الصور؟؟
انتى ما شوفتيش اللقاء الحريمى اللى عملناه فى القاهرة وصورتهم كلهم بالعافية
لأ كمان ونشرت الصور
بس احتراما لمشاعرهن
انا صورتهم من الخلف
من خلف الاسوار
ابقى روحى شوفى البوست دة لو ماكونتيش شوفتيه
تحياتى ليكى والف سلامة عليكى
وتحياتى لكل المدونيني وان شاءالله المرة الجاية اكون معاكم
سلام عليكم

سبهللة on 24 يوليو 2008 في 4:46 ص يقول...

http://sabahlalah.blogspot.com/2008/07/blog-post_11.html
دة عنوان البوست بتاع اللقاء الحريمى
عشان ما تتعبيش نفسك وتدورى
وان شاء الله يعجبك

Che_wildwing on 24 يوليو 2008 في 2:57 م يقول...

مرور للتحية
وبمناسبة اليوم السعيد
أسعد الله أيامك

دعاء مواجهات on 25 يوليو 2008 في 5:16 ص يقول...

ياسلااام

غيظونا بقى

نتمنى ان تجمعنا الايام يوما ما

تحياتى ليكى ياقمر

بيس

Omar El-Tahan on 26 يوليو 2008 في 3:09 ص يقول...

أخ.... أهو ده عيبه ... أهملت الإنترنت لفترة لأجدني خسرت يوماً كنت سأضرب به العديد من العصافير ... زيارة بلدتي الجميلة ... التعرف على مدونين مشهورين ... تبادل الآراء مع شباب أثق في أنهم حتى و إن اختلفوا فهم متفهمون ... أتمنى أن الحق باليوم القادم.

خمسة فضفضة on 26 يوليو 2008 في 1:29 م يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يابختكوا

بورسعيد وحشاني اصلا ومارحتهاش من السنة اللي فاتت ولما قريت البوست ده حسيت اني عاوزه اطير واروح هناك اتمشي علي القنال وفشارع طرح البحر
واكل سمك في الكاستن واركب المعديه واروح الف فبورفؤاد واقعد في اي نادي علي القناة

لا بجد وحشتني اوي وتحياتي لكل الناس اللي حضرت اللقاء الجميل ده وبجد كان نفسي ابقي معاكوا
سلام

اهو ده عيبه on 26 يوليو 2008 في 5:11 م يقول...

مهيج الجماهير
--------------
شكرا للاسئلة
وان شاء الله احاول اجاوب عليها
ده انا حسابى تقل قوى
شكرا لك

اهو ده عيبه on 26 يوليو 2008 في 5:13 م يقول...

سبهلله
---------
ربنا يخليكى يا حبيبتى
ومعلش مكنش فيه صور غير بالموبايلات
عموما المرة الجاية هنصور بجد وهننشر
ويارب اقدر احضر التجمع الحريمى المرة الجاية
تحياتى لى يا قمر

اهو ده عيبه on 26 يوليو 2008 في 5:14 م يقول...

che-wildwing
-----------
شكرا لمرورك
واتمنى المرة الجاية تشرفنا
تحياتى لك

اهو ده عيبه on 26 يوليو 2008 في 5:15 م يقول...

دعاء مواجهات
----------------
يا حبيبتى لا غيظ ولا حاجه
المرة الجاية تشرفينا ان شاء الله
وياريت يبقى فيه تجمع كبير يجمع كل المدونين من كل المحافظات
تحياتى لكى

اهو ده عيبه on 26 يوليو 2008 في 5:16 م يقول...

عمر الطحان
-----------
ان شاء الله الجايات اكتر
والمرة الجاية مش هنعزمك انت صاحب بيت
يعنى تكون اول الموجودين ان شاء الله
ولما نحدد موعد اللقاء ان شاء الله اسيب تعليق عندك بالموعد
تحياتى لك

اهو ده عيبه on 26 يوليو 2008 في 5:18 م يقول...

خمسه فضفضه
----------
الله على الكلام الجميل بجد
مكنتش اعرف انك بتحبى بورسعيد كده
على العموم المرة الجاية دعوة مفتوحه لكا المدونين من كل المحافظات للحضور والمشاركة
وان شاء الله تنورينا
سلامى لكى

الحقيقه المصريه on 26 يوليو 2008 في 5:47 م يقول...

انا زعلان منك يا استاذه داليا كنت اتمنى ان تذكري اني اعتزرت عن الحضور لسبب قهري خارج عنى وانا فعلا فقدت يوم كنت احلم به منذ سنتين وان شاء الله الاجتماع القادم سيكون اكثر نجاح تامر مبروك
مدونه الحقيقه المصريه

mostafa rayan on 27 يوليو 2008 في 1:49 ص يقول...

ربنا يسعد ايامكوا كلها

بنوته مصرية on 28 يوليو 2008 في 2:15 م يقول...

بجد كان يوم جميل بكل المقايس

وكنت مبسوطة اووي وانا في وسطكم

وبشكر بابا ابو خالد علي كرم استضافته لينا وبقوله ربنا يكرمك ويطول عمرك بجد حسسنا اننا ولاده الصغيرين وفضل طول الطريق بيطمن علينا

ميرسي يا داليا علي الوقت الجميل اللي قضناه

لكي كل التحية والحب

اهو ده عيبه on 29 يوليو 2008 في 11:10 م يقول...

الحقيقة المصرية
-------------
ليه الزعل بس يا استاذ تامر
انت كان لك عذرك وانا لما عرفته بلغت الناس بيه
ان شاء الله نجتمع تانى فى اقرب فرصة

اهو ده عيبه on 29 يوليو 2008 في 11:12 م يقول...

مصطفى ريان
-------------
ربنا يخليك ويسعد ايامك انت كمان

اهو ده عيبه on 29 يوليو 2008 في 11:22 م يقول...

بنوته مصرية
-------------
بجد يا رودى انا اللى مبسوطة جدا بيكم
وكنت اتمنى الوقت يطول اكتر من كده
وان شاء الله نتقابل مرات كتير
وشرفتوا البلد ونورتوها
وسعيده بجد بمعرفتكم كلكم

 

Term of Use

أهو ده عيبه Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino