فبراير 23، 2008

الآنسة عند الدكتور


لالا اطمنوا، الحمد لله مفيش حد تعبان ولا حاجة ربنا ما يجيب دكاترة، انا احكيلكم ايه الحكاية بالظبط
**
انا واختى زى ما تقولوا كده عندنا وقت فراغ كبير-زى اى اتنين كده لا مؤاخذه لا شغلة ولا مشغله-ومن ضمن هواياتنا ده اذا كنا نقدر نسميها هواية، اننا ننزل نتمشى الصبح فى البلد ونتفرج ع المحلات ونشوف ايه الجديد،حتقولى الصبح فى عز الشمس اقولك اه ، علشان نشوف الحاجة فى نور ربنا
**
المهم فى مرة كنا ماشيين لقينا مركز تجميل عامل اعلان عن دورات تدريبية فى الماكياج والتجميل، اختى قالتلى ايه رايك اجرب حكاية الماكياج دى، قلتلها وماله ياختى واهى تبقى حاجة للزمن تنفعنا لو فى مناسبة كويسة لا سمح الله اهو نعمل حاجة فى خلقتنا بدل ما نبقى شبه حرس الحدود كده،يمكن ياختى الفسيخ يبقى شربات
**
قالتلى خلاص حطلع اسال، قلتلها حستناكى برة بدل ما ندخل احنا الاتنين والحكاية مش مستاهلة، دخلت وسابتنى برة وفاتت خمس دقائق، عشرة ، عشرين، والبنت لسه جوا مطلعتش
بينى وبينكم الفار لعب فى عبى، وقلت يكونش البت دخلت اشتركت فى البتاعة دى وسابتنى ملطوعه بره، قلت مبدهاش بقى ادخل اشوف ايه الحكاية،ولمعلوماتكم المركز عبارة عن كام شقة داخلين فى بعض كده فى دور مسروق
**
دخلت لقيت انسة كده واقفة ، قلتلها لو سمحتى اختى دخلت من شوية تسال على حاجة هنا ، قالتلى اه اتفضلى استريحى،الانسة عند الدكتور،انا قلت دكتور ايه ده، احنا دخلنا حته غلط ولا ايه، المهم شوية ولقيت اختى خارجة ووشها جايب 100 لون
**
-ايه بابنتى مالك، كل ده كنتى فين وبتعملى ايه، وايه حكاية الدكتور ده هما بيكشفوا على الى جاى يتدرب يشوفوا جربان ولا لاء
-لالا جرب ايه، انا دخلت لقيت واحدة واقفة لسه بقولها لو سمحتى عايزة اسال عن الدورة التدريبية الى انتوا عاملينها، لقيتها بتقولى معنديش فكرة، حضرتك ممكن تتفضلى تقابلى الدكتور وتساليه
المهم دخلتنى المكتب، لقيت راجل كبارة كده بدقن قاعد ورا مكتب، ووراه ارفف مليانة اعشاب من كل صنف ولون تقوليش خضر العطار فى زمانه، وقدامه يافطة مكتوب عليها دكتور/فلان الفلانى-اخصائى اعشاب-
**
قلتله حضرتك انا كنت عايزة اسال عن الدورات التدريبية الى انتوا عاملينها فى التجميل؟وياريتنى ما سالت، لو كان حد حلفلى ع المايه تجمد انى حتكلم مع راجل اى راجل فى الحاجات الى قالها دى، كنت قلت انه مجنون
-ازاى يابت انطقى، قالك ايه
-لقيته راح باصص للكمبيوتر الى قدامه، وقالى بصى يا انسه
اول كورس حتاخديه معانا حيبقى عن الفتلة والاستشوار-قالها كده-والمكواة وده لمدة اسبوعين يوم اه ويوم لا
تانى كورس حيبقى قص وصبغة وده لمدة اسبوع كل يوم
تالت كورس باديكيير ومانيكييرر وده برضه لمدة اسبوع
الرابع بقى ماكياج ولف طرح
ده غير لو حبيتى تاخدى كورس تدليك وتكبيس ومساج وحمام مغربى-انا معرفش غير الموز المغربى-
-طب وحضرتك بالنسبة لاسعار الكورسات دى، راح زاغرلى كانى مأمور ضراب طب عليه فجاة، وراح قايلى
-بصى يا انسة، اول كورس ان شاء الله 200 جنيه، تانى كورس 300 جنيه،تالت كورس000000000000 بصراحة انا بعد كده مسمعتش حاجة ، او محاولتش اسمع حاجة وقلتله طب ممكن حضرتك تدينى ورقة بالاسعار، ساعتها الراجل اتاكد فعلا انى م الضرائب
-اسف يا انسة ، مش حعرف اديكى ورقة بالاسعار اصل الكمبيوتر هنج والورق خلص
**
يعنى م الاخر كده العملية تدخلها فى الف جنيه،قلتلها يا بنتى كبرى دماغك دى عالم شكلها ماصدقت تلاقى زبون لقطة، انا لو معايا المبلغ ده اروح اعمل نيولوك ارجع ولا نانسى عجرم فى زمانها، روحى يبنتى خديلك بيهم كام كورس كمبيوتر ينفعوكى بدل شغل الدجالين ده ، وبعدين الحلو حلو ولو قايم من النوم، يعنى كفاية نغسل وشنا وننزل، وربنا يتولى الناس برحمته
وده كـــــــــــــان عيـــــــــــــبه

0 عرفوا عيبها:

 

Term of Use

أهو ده عيبه Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino