فبراير 20، 2008

خديها للاخت الى معاكى


بصوا بقى يا جماعة الحكاية دى حصلت معايا، فى يوم كنت نازلة انا وواحدة صاحبتى منتقبة ندور على حتة قماش تعملها نقاب
المهم دورنا كتير ولفينا لحد ما وصلنا لمحل وعجبتنا حته قماش، وقلنا لعمو البياع خلاص حناخدها، كل الى احنا عايزينه كان 2متر بس ، وهو مصمم ناخد الحتة على بعضها 3.5 متر علشان دى اخر حته عنده0
يهديك يرضيك دماغه والف سيف انها لازم على بعضها، ولما صاحبتى قالتله اخد 1.5 متر زيادة اعمل بيهم ايه، راح باصصلى من فوق لتحت حتة بصة كانى الست الى دايما تطلع ترقص فى الافلام قدام الكفار،وراح قايلها:-
خديها للاخت الى معاكى تعملها خمار بدل الى هى لابساه ده

وراح مدَير للراجل الى معاه وقاله انا رايح اصلى الظهر
بصراحة انا وصاحبتى فجاه نزل علينا سهم الله وملحقناش نستوعب هو قال ايه، وعلى ما استوعبنا كان الحاج راح يصلى الظهر،طبعا انا حسيت انى واقفة فى وسط هدومى الى هى اصلا مش عاجباه، مع انى وربنا بلبس عادى زى مخاليق ربنا من المحجبات بنطلون جينز وتونك طويل وطرحة ،مش جاياله لابسة بنطلون شاكيرا ولا بادى هيفا 0
**
المهم صاحبتى فاقت من الصدمة وراحت مفتوحة فى الراجل التانى الى كان واقف مبلم هو كمان، وهاتك يا زعيق،هو فاكر نفسه ايه علشان يقولها كده، هو ماله كل واحد حر فى لبسه، هو حيلبسها على مزاجه،رايح يصلى طب يعامل الناس كويس الاول
وانا اسكت فيها وهى ابدا، خد ياعم القماش مش عايزين نشترى منكم حاجة، ده كلامها طبعا والراجل التانى عمال يقولى معلش يا اختى متزعليش ، وانا كل ده لسه مبلمة
**
المهم انا اقنعتها ان القماش مالوش ذنب، واشتريه وخلاص بدل ما نلف تانى على كعوب رجلينا الله لا يسيئك
**
الغريب فى كل ده اننا مكناش فى محل مخصص للبس منتقبات او مخمرات علشان الراجل يتنك قوى على ويكلمنى بالشكل ده، بالعكس انا لما دققت كويس لقيته حاطط نوعية قماش اشى دانتيل واشى حرير واشى تل وحاجات لا يمكن باى حال من الاحوال تتعمل لبس منتقبات ، دى كلها قماشات سواريه وشفتشى كمان، ده غير المانيكانات الى محطوط عليها قماش سهرة وسواريه على شكل فساتين
**
بصراحة انا اتغاظت جدا من الموقف ده، انا اعرف الى مش عاجبه حاجة ميتاجرش فيها ، بدل ما يهزا فى مخاليق ربنا
**
انا لا ضد لبس النقاب ولا من حقى اتكلم فى حاجة زى كده، لكن انا ضد ان الانسان يحكم على غيره من مجرد اللبس، او يفرض حاجة على حد بالاسلوب ده، (وادعوا الى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة)
**
لكن الى محيرنى بجد لو كنت اخدت 1.5متر اعملهم خمار كان حيمشى ازاى مع البنطلون الجينز

اهـــــــــــــو ده عيبــــــــــــــــه

1 عرفوا عيبها:

أنت عارفنى وأنا عارفك on 25 أبريل 2008 في 5:26 م يقول...

ايه أول مرة تتعاملى مع مواطن من طالبان مصر

 

Term of Use

أهو ده عيبه Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino